Van tunnel naar tunnel

15 augustus 2016 - Piuro, Italië

Hoe lang kan je een tunnel maken? Toen we vanochtend uit Bormio wegreden leek het er haast op dat we de rest van de dag geen daglicht meer zouden zien. Onverstelbaar lange tunnel en was het er nou maar één, maar de eene tunnel volgde na de andere tunnel.

Maar om met het begin van de dag te starten. Kijk hieronder wat een prachtig uitzicht we vanuit ons bed hadden. Een mooiere start van de dag konden we ons niet voorstellen. Even een happie eten en dan weer op de stepjes, om te beginnen alleen vandaag. Ik ben vanochtend de Stelvio pass op gereden. Het lijkt heel wat maar het duurt maar een half uur. Wat het zo mooi maakt is de omgeving en de overdaad aan bochten. Ik denk dat het zo'n 35 haarspeld bochten en dan nog de tientallen "gewone" bochten. Prachtig rijden en in een half uur enkele honderden meters omhoog. Machtig!

Bij terugkomst hebben we samen even een bakkie gedaan en toen de tunnels in. Toen we eenmaal weer daglicht zagen hebben we weer mooi gereden. Over de Bernina pass gereden en daarna naar St. Moritz. In korte tijd leek het erg dreigend weer te worden en hebben we er maar voor gekozen om niet te lang door te rijden en maar snel een hotel aan de Italiaanse Kant van de grens te zoeken. En zowaar gelukt. Zeer betaalbaar en heel leuk en goed verzorgd hotel met een groot tuinterras liggend aan een heldere snel stromende beek. Grote verrassing wordt nog hoe laat de kerkklokken morgen beginnen die zo'n 200 meter van ons achteraam staan.

Voor nu welterusten. M&M

Uitzicht vanuit bed in Bormio 's morgens Stelvio pass Stelvio pass Stelvio pass Stelvio pass waterval Bernina pass uitzicht Bernina pass, Manu Hotel Piuro Pizza in Piuro