Helaas het zit er weer op, einde vakantie

20 augustus 2016 - Emmen, Nederland

Zoals we gisteren al schreven zal dit onze laatste dag van de vakantie worden. Vanochtend bij "ons" café in Giromagny. Koffie kan je er krijgen maar als je een croissant of een broodje wilt mag je die zelf bij de bakker halen en bij hem op het terras op beuzelen. Onze inschatting was een beetje motregen en meteen op een doorgaande weg zouden gaan rijden. Wat kan een mens zich vergissen. We begonnen op aanraden van Garmin met 20km fietspad over een Franse Ballon. Binnen een uur toch maar even een half litertje olie gekocht voor mijn motor omdat het display dit adviseerde. Olie zat er nog maar net in toen stopte het met zacht regenen. Het kwam met bakken uit de lucht. Niet helemaal op gekleed maar omkleden was zonder afdak geen optie. Toen het regenwater van de nek zijn weg tot aan de bilnaad had gevonden, vonden wij ook een afdak bij een benzinepomp. Warmere kleren en weer wat droogs aangetrokken voelde het weer een stuk beter. En maar weer door voor een volgende etappe richting huis. Eenmaal goed aangekleed bleek de regen minder te worden, was te verwachten. Verder was het een dag van kilometers maken om domweg thuis te komen. Hier en daar een stop voor een happie en vooral om de kont even te rekken en rust te gunnen.

Al met al na twaalf uur en achthonderd kilometer tuffen zijn we weer thuis. Met de totaal 4.900 km hebben we deze vakantie meer gereden dan we verwacht hadden, maar het waren mooie kilometers. Vorig jaar hebben we gezegd dat we de motor van Manuela als experiment zouden kopen om te kijken of we het leuk zouden vinden om allebei op een motor te rijden en dit een jaar zouden proberen. Na een jaar terugblikkend kunnen we wel stellen dat we het experiment geslaagd vinden en dit nog maar een tijdje voortzetten.

Dit was ons laatste reisverslag van dit jaar. Mogelijk tot een volgende reis.

Heel vriendelijke groet,

Marten en Manuela

Ontbijten op "ons" terras in Giromagny De laatste tankstop Manu De laatste tankstop selfie Weer thuis