Laatste dag Italië

17 augustus 2016 - Séez, Frankrijk

Vandaag zijn we dezelfde weg weer teruggegaan over de Simplonpass om vervolgens richting westen te rijden. Het doel was om vandaag eens wat meer doorgaande wegen te rijden in plaats van al dat geslinger, en dat is gelukt.......tot een uur of twee. Toen zaten we weer op de een of andere St. Bernhard pass (groot of klein). Vlak na Aosta voordat we de bergen in zouden gaan kwamen er zeer dreigende donkere wolken aan.  We zijn toen gestrand bij een gesloten cafe wat we de strandtent hebben genoemd. Afdak en parasol boden voldoende bescherming voor het beetje regen dat er viel. Toen we eenmaal weer gingen rijden bleek er verderop de nodige regen te zijn gevallen. Stoppen leek een goede keus te zijn geweest. Even later langs de Mont Blanc gereden, helaas niet veel van gezien omdat deze geheel in de wolken was. Het laatste stuk slingeren over de andere St. Bernhard pass richting Bourg-St. Maurice en in Séez, een dorpje vlak er voor, een hotel gevonden.

Hotel International Domodossola Onze Strandtent (schuilen voor de regen) Uitzicht op de Mont Blanc